despre indrazneala de a spera si a face planuri


eh…cum sa incep?

am fost acasa….am fost adormita toata saptamana…poate din cauza lipsei de cofeina.

 Lectia saptamanii a venit de la ai mei. E ca si cu scara care poate fi suficient de lata si innalta, dar daca nu sta la peretele care trebuie, e degeaba.

dar nu despre asta vroiam sa vorbesc azi.

Azi ma gandeam la indrazneala de a spera. La curajul de a face planuri. Cum sa ajungi undeva daca raspunsul permanent dat interogatiilor interioare…dimineata ori seara…este un „nu stiu” care vine sub forma raspunsurilor multiple, niciodata in aceeasi ordine. Stiu, facem ajustari..in functie de ce se intampla intr-o zi, ai  prioritatile aranjate altfel.

Stiu ce vreau. Dar e greu de ajuns acolo…nu este de fapt imposibil.  Mi-a spus o data o instructoare  ca performanta nu are limite (limitari de fapt- de kg, conditie fizica, ocupatie actuala). Dar nu ce mi-a spus e important, ci increderea cu care a spus-o. Si exemplele vii de la sala ei…vreo 10 la numar. Femei care la 40 de ani sunt aproape si din fata pionere, nu doar din spate:)

Am avut o perioada in care cautam modele in carti. Am citit si guru motivationali din state, si din astia care vand povesti de genul daca vrei, vei putea (si sa te scufunzi in nucleul pamantului), si osho, si tagore, de toate. Cea mai sincera dintre toate, si  mai ales fara pretentia de a se afla in posesia infumurata a adevarului absolut cred ca a fost (pentru mine) Gloria Steinem. In cartea aceea am gasit fapte credibile, verigi lipsa in matematica relatiilor femeie-barbat-societate. M-am regasit, cu alte cuvinte.

Ce mi-a mai zis Gloria si mi-a ramas in minte a fost ca in loc sa caut modele in carti, mai bine as incerca sa cunosc si sa gandesc eu..imperfect, dar eu. Altceva? Ca suntem fiinte complexe si nu e destul sa activam doar cerebral. Exprimarea proprie prin miscare, desen, muzica, munca, educatia care nu cuantifica numai in 1-10, libertatea de a iubi cum vrei, astea si nu numai astea ne fac oameni.

Alegerile multiple…aia sau ailalta, prioritatile..dorinta mea de neoprit de a vedea locuri si intamplari…

in fine.

Lasă un răspuns

