Despre timp [si banane] :)


Timpul este numărat, se ştie, în ore. Aceleaşi ca număr în fiece zi, lună, an.

Dar trecerea lui este mai mult decât relativă. Pentru mine timpul trece repede, acu e dimineaţa, acu e seara, acu îmi spune ceasul c-ar trebui să dorm…

Acum ceva timp am trăit cele mai lungi 15 minute din viaţa mea. Trebuia să ies sa mă văd cu cineva. Era…important 🙂 Eram nerăbdătoare. Am intrat in baie sa fac un duş şi să îmi spăl parul. Şi atât de tare îmi bătea inima şi atât de repede curgea sângele prin vene că nu mai aveam răbdare să termin odată! Când am ieşit în sfârşit din baie m-am  uitat la ceas – fuseseră nişte nenorocite de 15 minute, cu tot cu spălatul pe dinţi. Mie mi s-au părut făra capăt…

Întâmplare obişnuită, prea banală. Dar. De fapt cred ca stiu! Timpul se masoară în funcţie de pulsul pe care îl ai. Cum trece jumăte de ora frunzărind bloguri de fashion şi cum trece aceeaşi jumătate pe bicicleta eliptică de la sală? Ori pe bandă? 🙂 Nu ne gândim la alte exemple colorate. 🙂

Zilele astea o prietenă dragă mi-a povestit ca s-a despărtit de bărbatul cu care a fost timp de 8 ani. Că el nu se vede cu ea. Acum caută de zor sa plece din viaţa lui. Să plece fizic, pentru că spiritual a fost deja dată afară. Cât o doare…numai ea ştie. 8 ani e timp în care alţii se căsătoresc şi fac copii, şi apoi divorţează. Ori el pe ea a ţinut-o cu „hai să mai amânăm marele pas până când vom avea casa noastră”. E aiurea, dar totuşi cred că e mai bine decât să fi avut inel pe deget şi să îl vadă absent, cu ochii goi, cu gândurile şi  privirea altundeva.

Şi ea e mai mare decat mine…Iubita, sunt cu tine.

Azi la muncă, al meu coleg creativ şi total nepotrivit titulaturii de inginer în care se înghesuie să încapă în fiecare zi, se trezeşte să zică, în timp ce decojea o banană: ” Uite, ce aiurea, dintr-o banană întreagă, doua treimi e ambalajul”

Mie imi vine pe limbă şi zic, fără să gândesc prea mult: „Ei, se mai intamplă şi în viaţa aşa…”

Au sărit repede în capul meu….că ce am vrut sa zic? Că e dupa principiul „De ce pentru un cârnaţ tre’ să iau tot porcul” ? Sau ce? Că sa ma explic… Eu o tot dădeam cotită…şi atunci m-a ajutat un alt coleg cu o explicaţie fff tranşantă de m-am înrosit de tot….am zis, iar, că nici la asta nu mă gîndisem cand am zis…

Problema aparută a cerut  ieşitul la polemică pe balcon unde le-am băgat o poveste întamplată unei prietene, când un tip, după ce şi-a facut un marketing de poveste, a fost jalnic…Au râs când am zis că chiar de o prietenă era vorba. Discuţia a mers mai apoi mai departe, la importanţa tarabei de la care te expui când vrei ceva de la un anume Făt Frumos sau de la o anume Ilenuţă. Baieţii s-au simtit putin atinşi.

Pentru asta mi-am luat toată ziua glumiţe, am primit şi un morcovel pe suport de scobitori cu ceva folie pe capăt…N-au avut tupeu să mi-l pună pe birou, l-au pus la vecinul meu şi au asteptat să zic ceva. Atât mi-ar fi trebuit…

Mai târziu discuţii despre nuş ce bunăciune vazută într-un club pentru care creativul facuse o copleşitoare pasiune instantă  şi care, pt 100 de euro ar fi fost şi a lui puţin…Că îi părea rău că nu avusese bani la el. La remarca mea, ca era ieftină, s-a apucat să îmi numere în câte ore face fata salariul lui lunar…E ieftină oricum!

Apoi reflecţii despre felul simplu în care poti trăi, cu anumite terminaţii nervoase atinse şi atât, sau felul complex, cu neuronii incluşi în joc.

Iar printre toate astea s-a şi muncit 🙂

În fine. Avem cu toţii punctele noastre forte, dar şi slăbiciunile, sau imperfecţiunile noastre. Eu una  mai am de descoperit lucruri, nu vreau să cred ca le ştiu pe toate…

De ce? Pentru că aş vrea sa văd lumea şi prin alţi ochi, pentru că lumea e mare şi are atâtea feţe…iar eu una nu vreau să deţin adevărul absolut. M-aş plictisi la culme 🙂

Lasă un răspuns

