Pe aşezate, în salturi :)


Neaţa.
Mă gândeam acum câteva zile cum ne trece viaţa între 2 scaune. Între a „te aşeza oleacă” şi „a mai sta putin jos”. Dimineaţa te dai jos din pat, faci una alta, mergi pân la metrou – te aşezi, ieşi din metrou, te duci la maşină – te aşezi,ajungi la muncă, iţi iei o cană de cafea şi – te aşezi la calculator. Cu mici pauze de masă şi aer, te tot aşezi toată ziua. Iar seara, când ajungi acasă după o zi de muncă, tot asta faci.
Cum să mai ştii să stai drept când iţi trece viaţa „pe aşezate”?

Am fost aseară la un concert de folk, la Eugen Avram. Frig în local, dar cald în suflete. Vocea era caldă, iar o singură chitara făcea cât o orchestră. Poate de la frig, dar nu numai, la sfârşit cei 10-15 oameni ce mai rămăsesem, toti stăteam doi câte doi – amândoi.
Pentru că fericirea nu vine în pacheţele standard şi nu este asa cum credeai ca va fi în totalitate. E pe undeva mai puţin şi pe altundeva de 5 ori mai mult. Îmi place mai mult neceremonioasă şi arţăgoasă. Îmi pare mai asumată şi mai întreagă.

Azi dimineaţă asteptam 135 să merg spre capătul liniei din Pipera. Minunata suprălargire+pasaj de care am mai povestit ridică haosul din zonă la nişte cote greu de imaginat. Adică s-a facut drum ocolitor pe 2 benzi pentru a elibera drumul vechi şi a înlocui conductele, dar pentru pietoni – nimic, nimic. Stai pe colţ, te rogi să nu te calce nici o maşină. M-am apropiat de unul din ingineri care supraveghea oamenii. L-am intrebat când se vor gândi la pietoni. S-a făcut că nu ştie că oamenii de la colţ aşteptau maşina…mi-a zis că va amenaja azi un refugiu, mi-a arătat şi unde. I-am sugerat să-l şi semnalizeze, a zis bine… Cred că-l va face. Dacă ignoră, înseamnă că nu-i deloc un inginer bun. Ingineria şi arhitectura sunt pentru oameni.

Mi-am cumpărat jucarie noua. Sunt foarte încântată şi bucuroasă de ea 🙂 Foarte frumos showroom-ul Brother, cu oameni de vanzări competenţi şi răbdători, bine aprovizionat, de o plăcere să mergi acolo.
Despre zona în care e – o laterală a Casei Poporului – început de Rahova – zona delăsată, dezolantă, murdară – e de parcă Dumnezeu nu mai calcă pe acolo. Bate vântul a pustiu, nimeni nu vrea sa cureţe dupa Ceauşescu. Academia Română e falnică din faţă, dar maidanul din spate îi e plin de gunoi. Ştiţi povestea moşului care căuta nevastă pentru fiul său cumpărând gunoi de la gospodine? Academia Română pare una din acele neveste spoite, dar cu praf sub pat şi păianjeni în unghere.

Ma gândeam zilele trecute ce mult mi-ar plăcea să am în casa mea oglinzi veneţiene -acele oglinzi nesfârşite, limpezi, vii. Mereu îmi vine în minte Castelul Peleş – atat de bine întreţinut – şi muzeul Enescu – fost, minunat
palat Cantacuzino. Dacă s-ar renova cel din urmă, ar fi un nou Peleş. Dar poate e bine să vedem şi cum se schimbă lucrurile, cum se transformă ele, cum îmbatrânesc demn, cum capătă patină metalul şi cum se tocesc scările, cum apar crăpaturi în lemn şi păleşte vopseaua. Vremea trece, noi ne trecem. Îmbătranirea este bună.

Mai zic ceva şi gata. Am vizitat sâmbăta trecută Muzeul Ţăranului Român. Am vizitat pân ce s-a închis. E un muzeu atipic, se joacă cu tine, te face atent. În pliante ţi se spune, in 4 limbi, că vei intelege proporţional cu ceea ce deja ştii, funcţie de cât context ai în minte.
Obiectele sunt puse aproape de om, uşor de atins, de privit din toate unghiurile, dar nu vei vrea să le scurtezi viaţa prin atingerea ta. Vizitându-l am înţeles de ce nu este deschis în Noaptea Muzeelor, când oamenii „înghit cultură” în bucăţi prea mari.

E de mers, e de stat, e de lăsat liniştea şi simplitatea să-şi regăsească locul în sufletele noastre.

Lasă un răspuns

