Ne-am adus aminte că suntem români.


nu doar în acte, prin repatriere, așa cum suntem majoritatea din foștii studenți, noii români.
Aseară în Jukebox Uniunea Studenților Basarabeni, împreună cu ICR și alții au organizat un concert cu ocazia împlinirii a 93 de ani a Marii Uniri.

Dacă puteți, ascultați asta, cât citiți.

Primii au fost Paralela 47, bunicei pentru deschidere.

Apoi Alexandrina – femeie frumoasă, parcă timidă, talentată. La „Printre Flori” am plâns. La „Cea mai frumoasă” am zâmbit, iar în rest, i-am urmat vocea, ne-a înconjurat căldura ei și felul în care noi toți o aplaudam frumos și ea era atât de bucuroasă de asta. Era ceva de genul: eu sunt așa. Eu cant așa. Eu simt așa. Vă place lumea mea?

Apoi Snails, energici, spumoși.

Apoi Gândul Mâței. Am usor deja-vu când scriu aceste rânduri.

Baietii cânta de 15 ani.
Concertul l-au început cu „Dragostea mea”, care are versuri frumoase și orchestrare curată, cu solo-uri de trompetă și am zis…..mmmm ce bine sună.
Se pare ca ne-asteapta ceva frumos.
Apoi alte și alte melodii, când le știam, când nu.
Mai spre sfârșit, Liberty, cântată împreuna la refren …

Dar.
Și mai la sfârșit,
Au zis asa: Melodia ce vine o cântam împreună. E de la Ducu Bertzi, e de acum 20 de ani.
A început instrumentalul și toți-toți-toți au știut versurile. Am cântat cu foc, din toți plămânii.
Am cântat, caci la toti românii, de aici, de colo, din tătă lumea asta mare,
așa ne vine câteodată, sa dăm cu cuțitu’n cheatră…..dorule…..

Vocea lui Nicu puncta începuturile de rând…atâta….

Se termină. Bis, bis, bis!

Nicu: da…lumea vrea să cante…hai sa cântăm dar! Dar așezati-vă cu toții pe jos. Hai, și tu domnu Znăvoagă. Și tu, domnu cu berea – unui uriaș bărbos care stătea ca ursu de nant printre toti cei deja asezați. – Cine eu? Hai, fie…

Ș’așa-mi vine câteodată, dorule…..
Să dau cu cuțitu’n cheatră, Să dau cu cuțitu’n cheatră, dorule……
…………………………………….
S’așa-mi vine câte-un gând, măi dorule…..
S’așa-mi vine câte-un gând,
Să merg pin paduri cântând….sa merg pin păduri cântând, DORULE……

Dor de care? Dor de viață, dor de țară, dor de dor și iară dor….

Apoi, la un semn, am sărit toți în sus și am continuat zbanțuiala….dar, în afară de buna dispoziție, era, în sufletul meu, dar nu numai, așa un dor de nedor
și un sentiment ca da, măi, țara asta-i numa’ una….

Ce sa mai zic de iubițel și prietenul lui târgoviștean care-au cantat de-au răgușit în spatele meu?

Apoi…dans, cântec, mers pe jos, somn fără vise, ochi umflați și zamă caldă făcută de drăguț așa de dimineață (ori era deja amiaza?)

……………………………………………………

2 gânduri despre &8222;Ne-am adus aminte că suntem români.&8221;

  1. Am citit pe fuga, dar tot mi s-a facut frig asa, stii tu cum.
    Dar tu te simti romanca? Sau cum? Nu stiu daca ai scris despre asta pana acum, dar as vrea sa stiu cum te simti aici, cum te simti in Moldova, cum simt oamenii de acolo, de „dincolo”.
    Apropo… ca tot a fost sambata Ora Pamantului: mi-am adus aminte de lumarile aprinse cu vreo 2 ani in urma, la ceas de seara, pentru acest moment. Mai stii?

    Răspunde
  2. Eu ma simt romanca, dar e jumatate de acasa si jumatate de aici. In acelasi timp, nu-s nici de aici, nici de colo. Nu apartin nicaieri.
    Oamenii de „acolo”, cum zici tu, au pareri impartite. Unii sunt entuziasti si cred in Unire, altii se folosesc de cetatenia romana pentru a pleca in Europa, altii se cred mai degraba rusi (ei zic „moldoveni”), decat romani. Imagineaza-ti o tara intreaga, chiar de-i mica, in care vorbeste o romana putin arhaica si care in general e asa de lipsita de identitate si de iluzii ca nu mai stie pe cine sa imite…

    Răspunde

Lasă un răspuns

