I was here – Alternosfera @ Silver Church, 14 martie 2013


Am ajuns in sfarsit la un concert Alternosfera ! 🙂

Nu-s cea mai cea fana a rock-ului de influenta ruseasca, numai ca baietii istea au de fapt un rock ruso-nordic-moldovenesc, melodios, organic, navalnic si surprinzator.

si versurile! versurile sunt poezie, nu cuvinte presarate pe un ritm, cuvintele sunt complicate, expresiile literare, iar pronuntia este asa cum vorbesc rusofonii romana cand vor: pretioasa si foarte corecta :).

Alternosfera face rock intelectual, melodie+MESAJ, liric, visceral, revoltat, dar fara ura si tinerii vin cu sete la concerte, stiu toate versurile si le recita cu inversunare, ca si cum ar fi ale lor, tuturor.

Nu vreau sa par exaltata. Eu stiam cam 7-8 melodii. Multi din jurul meu- pe toate! (si eram la lansare de album – „Epizodia”, deci oamenii venisera cu temele facute). Recunosc ca-mi pare rau ca nu mai am timp sa ma cufund intr-o formatie si sa o trec prin mine. La ultimele concerte la care am fost (Travka, Luna Amara) am recunoscut 2-3 melodii 😦 . Si iti trebuie o doza de copilarie de care m-am dezbracat de-o vreme, sa crezi ca poate fi o formatie purtatorul de cuvant absolut al sufletului tau.

Pe la a 7 melodie am intrat intr-o usoara transa. Mi s-au infundat urechile, auzeam muzica pe fundal, doar ritmul si melodia din voce, si ma gandeam la trecerea prin viata, la cum oamenii in varsta nu vor sa se fotografieze ca se cred urati, dar noi le iubim pe urma asa de mult ridurile din poze, la acceptare, la par-alb-vopsit-la capete, la frumusetea unei basmale la batranete si simteam ca am inteles ceva inaintea varstei pe care o am, si era asa de liniste in capul meu si bine. Corpul a inceput sa se miste singur, nestingherit, cu usurinta si permisivitate.   Eram acolo.

Acolo am si stat, pana la sfarsit. Piesa de „Grand Finale” a fost „Arunca-mi! ” si o sala intreaga si-a strigat alienarea….Nu cu ura, nu cu resemnare, vindecator asa, nu stiu cum.

N-am zis nimic de calitatile vocale ale lui Marcel, de virtuozitatea baietilor din trupa, de cele 3 clape la care cantau alternativ, de frumosul cantec de sfarsit cantat acustic, etc etc. Ca sa  va duceti si voi, cand o fi, da? 🙂

Tre sa zic si despre fețele care se tot repeta, mai am putin si o sa incep sa-i salut:

-femeia cu parul rosu scurt aranjat rebel si baietos

-un grup de adolescente, alcatuit dintr-o creata inalta – femela alfa , o blonda trash asa de dulce cum numai adolescenta poate fi, o fata pin-up cu corp baietos si ten de portelan si un baiat blond care se tot tine de ele.

-prietenul nostru punker- o scursura de om mereu beat si cu tigara in bot pe care l-as atomiza daca as putea si prietenul lui atarnache-numb si

– o fata maruntica-degetica, foarte frumoasa.

– o varietate infinita de camasi in carouri/baieti. 🙂

pot sa mai zic despre cum e acu la moda dantela cu model de craniu si tricourile so very Madonna/like a virgin? Dar asa, copiate grosso-modo, nu tu o reinterpretare, nu tu o repunere in context…

4 gânduri despre &8222;I was here – Alternosfera @ Silver Church, 14 martie 2013&8221;

Lasă un răspuns

