Bran – saua Polite – Valea Gaurei – Vf Omu – Valea Ciubotei – Bran – 13 ore de duminica.


Stiti ca iubesc casuta asta de povesti si amintiri? am vazut ca i s-a subtiat cararea…stapana vine des, dar mai des pleaca, fara sa mai spuna nimic nou.

Un lucru este mai sigur ca orice: eu si Alex iubim muntele.
Sa fiu in varf, sa-mi deschid privirea spre departari neasemuite, sa-mi clatesc privirea in albastru si nesfarsite culmi de verde si piatra.
Sa admir natura atat de desteapta si de completa, sa ma simt acasa pe orice poteca marcata, pe care pasesc,desigur, abia prima oara.
Sa iubesc urcusul pentru febra din cvadricepsi si senzatia intensa de „Traiesc!”.
Sa iubesc oamenii pe care muntele ii aduna, ca pe niste copii rataciti, seara, la aceleasi cabane cu luminite si focuri de tabara.

Am urcat in sfarsit pe varful Omu, din Bran, pe un traseu de cruce rosie, prin saua „La polite” si „Valea Gaurii”. E..mindblowing. Spectaculos, inflorit, variat, deschideri surprinzatoare dupa fiecare cotitura. E greu. Cele 6 ore oficiale sunt 7 sanatoase, iar pentru coborarea prin Valea Ciubotei, in loc de cele 4.5 ore oficiale, mai puneti 1 de coborati a doua zi, si cam 1.5-2 daca va dati jos tot in ziua in care ati urcat.

Noi am ajuns la Bran sambata la 3 dupa amiaza. Am vizitat castelul (eu nu fusesem), iar seara am facut un pui de gratar si am pus cortul in gradina proaspat cosita a unei Doamne din satul Valea Portii ( Multumim!)

Duminica la 6 ne-am trezit, ne-am strans, am mancat. La 7 am inceput traseul, cu un drum forestier de 3 km, dupa care au urmat urcare prin padure, coborare tot prin padure si apoi ascensiune (mult) mai mult sau mai putin abrupta, timp de 7 ore in total, pana in saua de sus (am uitat numele) si apoi vf. Omu.

Ce frumos a fost sa vad de sus toti Bucegii. Alex m-a instruit temeinic, acum stiu si eu niste culmi/sei/colti s.a.m.d. 🙂

Completare: Pe urcare, in toata portiunea cu padure – este apa din belsug – izvoare semiamenajate si apa drept din stanca, ultima sursa de apa cum urcati este paraiasul din care face parte cascada Moara Dracului. Pe traseul de coborare – nu este deloc, nici macar in padure, aveti grija sa aveti pt coborare macar 1-1.5l de persoana….

Coborarea am facut-o pe cel mai scurt si greu traseu, cu picioarele din ce in ce mai franjuri….unghii verzi, mozoale, dureri de genunchi – tot tacamul:) si cam presati de timp…Desigur, am admirat natura. Bujorelul inrozise de pe toate culmile, florile de munte in toate culorile, cu miiile, pe pietre, pe campii, pe orice locusor cu soare….O frumusete! Cer senin, stanca, verdeata – perfectiune.

Ne-am intalnit pe traseu, si la urcare, si la coborare cu omuleti frumosi si nebuni care se antrenau pentru Bucegi Ultra Trail 7500 – e zilele astea. Sprinteni ca niste capre de munte, atleti foarte rezistenti si desigur putin sariti de pe fix….just my opinion 🙂

Coborarea a durat 6 ore jumate, pana la iesirea de pe forestier. La sfarsit, nu eram in stare sa merg ca oamenii nici pe drum drept:D Am ajuns la masina, ne-am luat adidasii in maini si am mers de ne-am clatit picioarele in apa rece ca gheata din raul de munte de alaturi…alta viata!

Drumul spre Bucuresti l-am dormit cu frica 😀 Adica nu puteam tine ochii deschisi, dar mi-era a naibii de frica, ca si Alex era obosit….a fost cu bine.

Traseu minunat, ideal pentru 2 zile de hiking. Pentru o zi, a fost sport extrem :D, mai vrem, dar nu chiar acuma 🙂

2 gânduri despre &8222;Bran – saua Polite – Valea Gaurei – Vf Omu – Valea Ciubotei – Bran – 13 ore de duminica.&8221;

Lasă un răspuns

